Renkaan irrotus vanteelta:
Ensimmäisenä ruuvataan venttiilin sielu sielunavaajalla ja odotetaan että rengas tyhjenee, sitten painetaan joka kohdasta rengas vanteen keskiuraan rengaskoneen auralla.
Seuraavaksi pyörä pistetään rengaskoneeseen pyörimään ja nostetaan rengasta hieman rengasraudalla että kone saa pyöritettyä sen pois vanteelta sen jälkeen painetaan koneen kaasua ja rengas pyörii irti.
Seuraavaksi pyörä pistetään rengaskoneeseen pyörimään ja nostetaan rengasta hieman rengasraudalla että kone saa pyöritettyä sen pois vanteelta sen jälkeen painetaan koneen kaasua ja rengas pyörii irti.
Renkaan asennus vanteelle:
Renkaan reunat voidellaan rengasrasvalla, sen takia että se pyörähtää paremmin vanteelle.
Vanne pistetään rengaskoneeseen kiinni ja sen jälkeen rengas pyöritetään vanteelle, sisempi puoli menee käsin pyörittämällä mutta konetta voi myös käyttää.
Ulompi puoli renkaasta pyöritetään koneen avulla, koska se on niin raskas vääntää käsillä.
Renkaan reunat voidellaan rengasrasvalla, sen takia että se pyörähtää paremmin vanteelle.
Vanne pistetään rengaskoneeseen kiinni ja sen jälkeen rengas pyöritetään vanteelle, sisempi puoli menee käsin pyörittämällä mutta konetta voi myös käyttää.
Ulompi puoli renkaasta pyöritetään koneen avulla, koska se on niin raskas vääntää käsillä.
Lopuksi vielä venttiilin sielu paikoilleen ja ei muutakun rengasta täyttämään.
Renkaanvaihto alumiinivanteelle tarvitsee enemmän varovaisuutta, koska kolhut näkyvät alumiinivanteissa hyvin ja niitä syntyy helpommin, puolien päälle tai koko vanteen päälle olisi hyvä pistää pyyhe suojaamaan pintaa mahdollisilta kolhuilta.
Venttiilin sielu on nyt irti. |
Tässä painetaan rengas vanteen keskiuraan. |
Rengaskone missä pyörä pyörii. |
Rengasraudalla väännetään rengas metallin päälle. Kun pyörä pyörii koneessa niin rengas irtoo. |
Rengasrasva joka helpottaa renkaan paikalleen laittoa vanteelle. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti