14AUAA01B

14AUAA01B

keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Moottorin ohjausjärjestelmän tunnistus

Sytytysjärjestelmät
Induktiiviset
-yksikipinäpuola
-kaksoiskipinäpuola
-yksittäiskipinäpuola
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sytytysj%C3%A4rjestelm%C3%A4

NGK sivulta saa tietoa eri laitteiden sytytystulpista ja paljon muuta tietoa. Lämmön tuotto vaihtelee paljon moottorista toiseen. Esimerkiksi turboahdetut moottorit käyvät huomattavasti kuumempina kuin vapaasti hengittävät. Siksi jokaista moottoria varten on sytytystulppa, joka johtaa tarkasti määritellyn määrän lämpöä sylinterinkanteen ja varmistaa lämpötilan pysymisen optimaalisella alueella. Lämpöarvo ilmaisee sytytystulpan lämpötilakuormitettavuuden. Mitä suurempi NGK:n sytytystulpan lämpöarvo, sitä suurempi on lämpötilakuormitettavuus. Lämpöarvo on osa NGK:n sytytystulppien tyyppimerkintää.


https://www.ngk.de/nc/fi/tuotehaku/
Lämpöarvo ilmaisee sytytystulpan lämpötilakuormitettavuuden. Mitä enemmän moottori kuormittuu, sitä suurempi sytytystulpan lämpötila on.

Kapasitiivinen


Bensiinin suihkutus
-yksipistesuihkutus
-monipistesuihkutus
-imusarja suorasuihkutus
-nestekierto
-ilmamassan mittaus
-lämpötunnistus
http://www.autowiki.fi/index.php/Ruiskutusj%C3%A4rjestelm%C3%A4

Bensiinimoottorin saasteenpoisto
-lambda/katalysaattori
-toiminta
-tarkastus
EGR(pakokaasuntakaisinkierrätys imupuolelle) pyritään vähentämään typen oxidi päästöjä.
-tarkastus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasun_takaisinkierr%C3%A4tys
EGR
Dieselmoottorin ohjausjärjestelmät

suorasuihkutusmoottori

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti