Induktiiviset
-yksikipinäpuola
-kaksoiskipinäpuola
-yksittäiskipinäpuola
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sytytysj%C3%A4rjestelm%C3%A4
NGK sivulta saa tietoa eri laitteiden sytytystulpista ja
paljon muuta tietoa. Lämmön tuotto vaihtelee paljon moottorista toiseen.
Esimerkiksi turboahdetut moottorit käyvät huomattavasti kuumempina kuin vapaasti
hengittävät. Siksi jokaista moottoria varten on sytytystulppa, joka johtaa
tarkasti määritellyn määrän lämpöä sylinterinkanteen ja varmistaa lämpötilan
pysymisen optimaalisella alueella. Lämpöarvo ilmaisee sytytystulpan
lämpötilakuormitettavuuden. Mitä suurempi NGK:n sytytystulpan lämpöarvo, sitä
suurempi on lämpötilakuormitettavuus. Lämpöarvo on osa NGK:n sytytystulppien
tyyppimerkintää.
Kapasitiivinen
Bensiinin suihkutus
-yksipistesuihkutus
-monipistesuihkutus
-imusarja suorasuihkutus
-nestekierto
-ilmamassan mittaus
-lämpötunnistus
http://www.autowiki.fi/index.php/Ruiskutusj%C3%A4rjestelm%C3%A4
Bensiinimoottorin saasteenpoisto
-lambda/katalysaattori
-toiminta
-tarkastus
EGR(pakokaasuntakaisinkierrätys imupuolelle) pyritään vähentämään typen oxidi päästöjä.
-tarkastus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasun_takaisinkierr%C3%A4tys
EGR |
suorasuihkutusmoottori
Jakajapumppu http://users.metropolia.fi/~jorii/Verkkosivuprojekti/jakajapumppu.html
Tappisuutin
reikäsuutin
common rail
pumppusuutin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori
https://fi.wikipedia.org/wiki/Polttomoottori
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti